Giving Friday 2019 pomůže mezigeneračním vztahům

DM i letos pokračuje v tradici Giving Friday, který proběhne již zítra. Pět procent zítřejší obratu všech prodejen DM znovu poputuje do neziskového sektoru.

Událost je odpovědí na nákupní šílenství během tzv. Black Friday, při kterém se obchody předhánějí ve slevách (často i jen domnělých), aby zákazníky nalákali k nákupu co největšího množství zboží. Často ho ani nepotřebují, ale když už je ve slevě, že…

V loňském roce se díky této dobročinné akci podařilo získat více než 1,7 milionu korun pro organizace, které se věnují smysluplné podpoře využití volného času dětí a mládeže. Letos výtěžek poputuje do domovů pro seniory, kde budou využity ke spolupráci s mateřskými a základními školami.

Podle sociologů a psychologů právě tyto vztahy z naší společnosti pomalu mizí. A to přesto, že jsou velice důležité. Obě generace si totiž mají co nabídnout a společné aktivity pomáhají zbořit zeď sociální izolace seniorů a učit děti toleranci. Mnoho studií například dokazuje, že čas strávený s dětmi snižuje u starších žen riziko rozvinutí Alzheimerovy choroby a dalších kognitivních poruch. Právě tyto projekty jsou tak cestou, jak vztahy mezi dětmi a seniory vylepšit. „Naším cílem v tomto ročníku je posílit vzácné pouto mezi dětmi a seniory a podpořit jejich společné aktivity,“ uvádí manažer komunikace Jiří Peroutka.

Získaná částka bude rozdělena mezi vítěze hlasování veřejnosti. Zástupci domovů pro seniory mohou do 26.01.2020 přihlásit danou instituci přes formulář. Podmínky pro přihlášení naleznete zde. Následně bude od 21.02.2020 probíhat hlasování, z něhož vzejde 70 vítězů.

Kromě samotných pěti procent z obratu můžete přispět i nákupem speciálních Giving Boxů, které obsahují oblíbené produkty z DM za sníženou cenu 199 Kč. (Jen berte na vědomí, že jejich obsah je tajný až do otevření a boxy tedy mohou obsahovat i neveganské a necertifikované produkty.) A jako vždy tu najdete kosmetiku i drogerii s certifikátem HCS, ale i BIO a Fair Trade potraviny.